poistoon
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Paljonko varusteet painaa?

4 posters

Siirry alas

Paljonko varusteet painaa? Empty Paljonko varusteet painaa?

Viesti kirjoittaja Joni N Su Joulu 07, 2014 7:19 am

Usein kuulee kysymyksen "paljonko noi oikein painaa?" ja usein vastauksen "en oikein tiedä" tai "kymmeniä kiloja"

Tänään punnitsin oman setin ja vähän eri varusteita:

Oma setti pääosin n. 1,5mm mild steeliä, torso ja hanska 1mm tempered steeliä ja kypärä 2mm spring steeliä. Alla kangaspanssaria sekä jaloissa vähän neopreeniä. Oma elopaino nyt 74,5kg joka on kehonkoostumusmittarin mukaan mulle ihanne paino =) Varmaan vähän tulee nousee kun vaihtuu läskiä vielä lihakseksi... toivottavasti Rolling Eyes

Haarniska = 35,5kg

Iso bugleri (pyöreä metalli kilpi) = 2kg

Miekka = 1,1kg

Raskas 1k miekka = 2kg

Puurunkoinen kilpi = 3,2kg

Kirves = 1,2kg

Kahden käden kirves = 2,5

Koko setti 112,5-115,2kg riippuen aseista kanssa eli noin puolet mun elopainosta kun pitäisi olla alle 40%, mutta en oikein tiedä enää mistä karsia? Uudet jalka pehmusteet saattavat vähän keventää, mutta harkitsen lisäsuojaa selkään. Aventailia (kypärän rengaspanssari) voisi lyhentää ja siten keventää, mut se peittää just hyvin ne alueet missä on eniten saumoja mitkä ottaa usein osumaa.

Paljonko varusteet painaa? Iop8qr

Lisää kuvia: https://drive.google.com/folderview?id=0B_A46e-cSmqMWnpOVWtUcTFJMTg&usp=sharing

Treenimiekkoja:

Muovinen yhden käden miekka (cold steeliltä) = 850g

Vinyylinen kahde käden miekka (red dragonilta) = 1,160g

Yhden käden rottinki miekka = 1kg
Joni N
Joni N

Viestien lukumäärä : 397
Reputation : 39
Join date : 18.08.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Paljonko varusteet painaa? Empty Vs: Paljonko varusteet painaa?

Viesti kirjoittaja Robert N Su Joulu 07, 2014 8:45 am

Haarniskasta ois ollu kiva saada enemmän dataa, esim. kypärän, torson, käsien ja jalkojen erillinen paino.

Kokonaispainoon voi vissiin vaikuttaa sillä että suosii sitä 1mm karkaistua ja että koittaa välttää ylimäärästä overläppäystä, kuten vaikka noiden spauldereiden korvaaminen rerebraceilla. Jalat tossa kaikkein massiivisimmilta näyttää mutta jos ne on vaihtumassa niin hyvä.

Miekoista sen verran että 1 käden miekkojen maksimipaino on 1600g joten tota 2kg miekkaa ei ehkä kauheesti kannata muuhun käyttää kuin yksinharjoitteluun.
Robert N
Robert N

Viestien lukumäärä : 52
Reputation : 7
Join date : 15.09.2014
Ikä : 30
Paikkakunta : Helsinki

Takaisin alkuun Siirry alas

Paljonko varusteet painaa? Empty Vs: Paljonko varusteet painaa?

Viesti kirjoittaja Joni N Su Joulu 07, 2014 9:24 am

Joo ja toi isomiekka on myös super kömpelö.

Hanska oli vähän reilu 800g, pitää joskus punnita tarkkemmin samalla kun purkaa?

Mites muiden settit? Oliko se Allanin Botnin setti 25 vai 35kg?
Joni N
Joni N

Viestien lukumäärä : 397
Reputation : 39
Join date : 18.08.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Paljonko varusteet painaa? Empty Vs: Paljonko varusteet painaa?

Viesti kirjoittaja Juhani S Su Joulu 07, 2014 11:52 am

Siis hevosmiesten huhut kertoo että Allanin botnisetti olis ollut lähempänä sitä 15 kiloa..

Mun oma setti painaa 27 kiloa kenkineen gambesoneineen, ja se on singlejä silmälläpitäen 75-kiloiselle kaverille kymmenen kiloa liikaa. Mulla myös pääasiassa 1,5-millistä kylmää terästä, joka on vielä kaikissa neljässä raajasuojaparissa (olkavarsi, kyynärvarsi, reisi, sääri) vielä päällystetty todella tukevalla ~4mm nahkalla.

Jos mulla olisi ronskisti enemmän aikaa ja rahaa, vaihtaisin kaikki raajasuojat 1mm lämpökäsiteltyyn kangaspohjilla ja vähemmän kattavalla levytyksellä. Arvioisin painoa lähtevän sellainen 4-5 kiloa. Toinen samanmoinen lähtisi, jos vaihtaisi mun superraskaan 1,5mm coat-of-platesin 1mm lämpökäsiteltyyn brigandiiniin. Vaikkakaan seuraavat ei toki vaikuttaisi juurikaan painoon, niin siitä seuraavana vaihtuisivat tumppu-malliset mittenit lämpökäsiteltyyn fingered gaunttletteihin ja kypärä avomallisempaan. Edellämainitut toki pitkän tähtäimen suunnitelmana - mutta keskitytään nyt tärkeimpiin, eli siihen että itse mies on oikeasti matsikunnossa.

Juhani S

Viestien lukumäärä : 105
Reputation : 18
Join date : 02.09.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Paljonko varusteet painaa? Empty Vs: Paljonko varusteet painaa?

Viesti kirjoittaja Juri L. Ma Joulu 08, 2014 5:52 am

Joo Allanin setti oli miehen omien puheiden mukaan noin 20kg kypärän kanssa.
Tuo 35 kg kuulostaa mun korvaan todella paljolta mutta tärkeintähän on, että on tyytyväinen omaan haarniskaansa ja sen suojaustasoihin Smile

PItää punnita oma setti kunhan valmistuu mutta realistisena tavoitteena pidän, että mun kokosen jäbän setti ei yli 20 kg paina.
Juri L.
Juri L.

Viestien lukumäärä : 70
Reputation : 26
Join date : 23.08.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Paljonko varusteet painaa? Empty Vs: Paljonko varusteet painaa?

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa