poistoon
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Vapaa keskustelu

3 posters

Siirry alas

Vapaa keskustelu Empty Vapaa keskustelu

Viesti kirjoittaja Pete M Ti Syys 16, 2014 3:56 am

Foorumi näyttää hieman hiljaiselta joten koitetaan hiukan saada aikaan keskusteluja asiasta ja asian sivusta.

Aivan ensimmäiseksi tälläinen ajatusketju.
Koska olishan se komeaa saada Suomessa aikaan jonkin sorttinen taistelutapahtuma, mieluusti vieläpä autenttisen oloisessa paikassa. Mulla olis idea paikasta. Elävä keskiaika ry:llä on Lujakallio niminen paikka jossa rakennukset ovat asianmukaisesti keskiaikaisia. Ja luulen et jos joku jaksais lähteä asiaa ajamaan ni yhteistyö varmaan onnistuis. Tälle kesälle jo myöhäistä mutta jos aloittaa ajoissa niin ei tule kiire ensi kesänä sit.
Kyseinen paikka siis on tämä http://keskiaika.org/Lujakallion-kartta-ja-kapasiteetti.php

Ideoita, vapaaehtoisia? Mä voin kysellä tuolta EKry:ltä mielipidettä jos niikseen tulee.

Pete M

Viestien lukumäärä : 26
Reputation : 1
Join date : 07.09.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Vapaa keskustelu Empty Vs: Vapaa keskustelu

Viesti kirjoittaja Joni N Ti Syys 16, 2014 9:45 am

No johan on paikka. Ihme ettei oo aikaisemmin tullut vastaan? Tosi makeeta, et tommonen on rakennettu.
Joni N
Joni N

Viestien lukumäärä : 397
Reputation : 39
Join date : 18.08.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Vapaa keskustelu Empty Vs: Vapaa keskustelu

Viesti kirjoittaja Ansu B Ke Syys 17, 2014 5:50 am

Jossain tuosta kerran ollut puhetta mutten yhtään muista missä... Tuolla ois kiva pienempi tapahtuma järjestää, mutta luultavasti nuo isommat tapahtumajärjestäjät haluaa ihan oikean linnan sinne taustalle tjs. Ainakin joka kerta sellainen ollut.
Mutta hyvä tuo on pitää mielessä jos jotakin jännää ruvetaan suunnittelemaan Smile
Ansu B
Ansu B

Viestien lukumäärä : 36
Reputation : 6
Join date : 18.08.2014
Paikkakunta : Espoo

Takaisin alkuun Siirry alas

Vapaa keskustelu Empty Vs: Vapaa keskustelu

Viesti kirjoittaja Pete M To Syys 18, 2014 5:35 pm

Juu, mullekin tuo oli uusi tieto, mutta toisaalta niin on koko keskiajan (ei kirjoitusvirhettä) kriisikin aika uusi ilmiö Rolling Eyes
Mutta niin, jos asia kiinnostaa vaikkapa sitä tahoa joka ton treenileirinkin järjestää, ni voisin ottaa asiakseni taivutella EKry:n mukaan.

Mitään isoahan tuolla ei voi järjestää, kuten Ansu tuossa sanoikin mutta ei tässä mitään BOTN Finlandia ollakaan järjestämässä. Ei ole kovin iso paikkakaan, mutta Suomen mittakaavassa riittää, tuskin täällä niin paljoa alan väkeä jolla olis mielenkiintoa jne keskiaikameininkeihin. Kyllä Suomesta linnoja ja jopa linnanraunioita löytyy jos isompaa halutaan, on vaan kokonan toinen asia miten sitten sais lupia. Sen verran byrokraattinen maa ettei ihan helposti taida herua lupaa heilua miekkojen kanssa turistikohteella. Todennäköinen vaatimus olis useampia kymmenia kortillisia järkkäreitä jne... Arvelen näin koska olen festareita ollu järkkäämässä ja ne määräykset on aivan käsittämättömät...
Joten siis mietitään nyt vaikka kansallisen tason tapahtumaa, siihen toi Lujakallio olis ok kokoinen. Ei mitään yleisötapahtumaa oluttelttoineen. Tulee kuitenkin pitää mielessä että kyseessä on yhdistyksen kesäpaikka, ei mikään julkinen vapaa-ajankeskus.

Pete M

Viestien lukumäärä : 26
Reputation : 1
Join date : 07.09.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Vapaa keskustelu Empty Vs: Vapaa keskustelu

Viesti kirjoittaja Pete M Pe Syys 19, 2014 11:12 am

Jaa niin onhan mulla muutakin asiaa. Tästä jo lähestyin tuota Botn Finland-fb-ryhmää. Eli #kutsumua-kampanja joka tähtää koulukiusaamista vastaan. Koska mulla on edelleen jonkinlaista hajua murrosikäisen ajattelusta, haastan mukaan jokaisen rautapaidan. Se meinaan menee ihan erilailla teinille jakeluun ku asian sanoo haarniskoitu tyyppi miekka kädessä. Ei niitä kiinnosta mitä joku suittu, putsatu ja puleerattu kuraattorin näköinen kiiltokuva sanoo.
Ja, olen neuvotellu asiasta hiukan Takomo Alkutulen kanssa, se kyhäis pellistä sopivan kyltin ja tarvittaessa laskuttaa mua siitä. Koska asianmukaiset sanat olis vaihtelevia, ni siinä peltikyltissä kannattais sit olla pelkästään se #kutsumua taottuna. Ottakaa yhteyttä sinnepäin jos viitsitte mukaan tulla.

Mukaan olen kysellyt myös HEMA-porukkaa ja erään prossajengin. Motoristit olivatkin mukana tuossa taannoin uutisoidussa Motoristit koulukiusaamista vastaan-tapauksessa. Sieltä suht suoraa sitaattia "Kun asian sanoo iso tatuoitu mies nahkaliiveissä, se jää aivan erilailla mieleen"
Facessa oli, ummm Juhanin (?) kanssa juttua et tossa treenileirillä sais hiukan jälkeä rautaan ni olis uskottavampia kuvia.
Joten, tehkää mitä voitte. Mä toistaiseksi häärään varjoissa harmaana eminenssinä.

Jaa niin... Koska olen teidän naamakuvanne nähnyt, ni olis kai paremman näköistä jos visiirit on alhaalla. Ei siksi et olisitte rumia, vaan juuri siksi ettette oo, ehkä yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Mutta tää on vain mun näkemys, ei musta kannata niin paljoa välittää, oman fiiliksen mukaan.
Eiköhän tän iltainen rage 'n blasting ole tässä.

Ugh, olen paasannut.

Pete M

Viestien lukumäärä : 26
Reputation : 1
Join date : 07.09.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Vapaa keskustelu Empty Vs: Vapaa keskustelu

Viesti kirjoittaja Ansu B Pe Syys 19, 2014 11:24 pm

Kuulostaa ihan kivalta idealta. Pitää tuosta sitten jutella, varmaan juttelet niiden kanssa ketkä pääs leirille niin he voivat sitten infota meitä muita Smile
Ansu B
Ansu B

Viestien lukumäärä : 36
Reputation : 6
Join date : 18.08.2014
Paikkakunta : Espoo

Takaisin alkuun Siirry alas

Vapaa keskustelu Empty Vs: Vapaa keskustelu

Viesti kirjoittaja Pete M La Syys 20, 2014 9:42 am

Juuh, eiköhän joku vastaa jotakin kautta. Ja Ansu, ei mikään estä oman kodin rauhassa tälläytymistä rautaan ja pikku fotosessio siihen Smile Sun ei tarvi laittaa maskiakaan alas, nätit naiset on yhtä hyviä jollei parempiakin kuin rumat miehet tässä tapauksessa. Koska myös tytöt kiusaavat. Jos sä voit olla naisena esimerkkinä jollekulle niin se on jo voitto sinänsä. Oli se sitten rohkaisuna kiusatulle tai opiksi kiusaajalle.
Lisäksi wow-kersoille tekee ihan terää nähdä että naistenkin haarniskoissa napa peittyy.

Pete M

Viestien lukumäärä : 26
Reputation : 1
Join date : 07.09.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Vapaa keskustelu Empty Vs: Vapaa keskustelu

Viesti kirjoittaja Pete M Ti Syys 30, 2014 12:00 pm

Elävä keskiaika ry:n ryhmässä pohtivat Lujakallion käyttöä, ja olivat myötämielisiä aiemmin mainitsemalleni idealle järjestää vaikka pikku kisat tai vaikka treenileiri sinne. Kuka ikinä onkaan PR-vastaava tai muuten vaan kiinnostunut, ottakoot yhteyttä sinne päin. Kuulemma ennestäänkin ollut treenaajia. Yhteyttä saa vaikka FB:ssä, https://www.facebook.com/groups/keskiaika/

Pete M

Viestien lukumäärä : 26
Reputation : 1
Join date : 07.09.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Vapaa keskustelu Empty Vs: Vapaa keskustelu

Viesti kirjoittaja Joni N Ti Marras 25, 2014 12:11 pm

Olen sanonut sen aikaisemminkin ja sanon sen taas, minusta piikillisiä falchioneja tms. ei kannata käyttää treeneissä, eikä oikein muuallakaan. Se machete malli kyllä menee, mutta ei piikkejä kotimaassa. Ulkomailla sen hyväksyn, mutten ymmärrä niin kuin koko lajin skaalassa. Käyttäkää myös treeneissä muita kuin teräs aseita ja silti extrasuojia, kuten nahkalärpykkeitä yleisesti hajoaviassa paikoissa.
Joni N
Joni N

Viestien lukumäärä : 397
Reputation : 39
Join date : 18.08.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Vapaa keskustelu Empty Vs: Vapaa keskustelu

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa