poistoon
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Esittelyketju

+8
Pete M
N.Hirvelä
Lauri S
Teppo H
Ansu B
Miklas K.
Ivar K
Juhani S
12 posters

Siirry alas

Esittelyketju Empty Esittelyketju

Viesti kirjoittaja Juhani S Pe Syys 05, 2014 6:06 am

Tällaista täällä ei taida vielä ollakaan? Ajattelin, että voisi olla paikallaan näin täällä foorumin puolella. Olisi hienoa jos saataisiin kaikki foorumin käyttäjät kirjoittamaan lyhyesti itsestään, varsinkin sitä mukaa kun tänne eksyy uutta porukkaa, jotka eivät ole olleet kelkassa talvesta/keväästä lähtien.

Aloitan jouhevasti. Olen 29-vuotias yrittäjä Jyväskylästä, tulin lajin pariin boffopiirien kautta, minkä päälle on tullut läiskittyä joitain vuosia kalpaa ja rottinkia päälle. HMB:ssä kiinnostaa ennen kaikkea singlet ja profighting, buhurt ei niinkään. Oma setti olisi tarkoitus saada viimein kasaan Jyväskylän leiriä varten, jotta pääsee vihdoin kunnolla treenaamaan. Toistaiseksi olen toiminut takapiruna skenessä enemmän kuin ollut mukana varsinaisessa matsaustoiminnassa, mutta toivottavasti sihen saadaan pikku hiljaa muutosta aikaan näin syksyn edetessä. Smile

Juhani S

Viestien lukumäärä : 105
Reputation : 18
Join date : 02.09.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Esittelyketju Empty Vs: Esittelyketju

Viesti kirjoittaja Ivar K Pe Syys 05, 2014 9:53 am

Olen 25 vuotias sotilas Porvoosta/Helsingistä (vähän tulkinnasta riippuen). Lajiin olen eksynyt boffauksen kautta, jota on takana noin viisitoista vuotta joista viimeiset yhdeksän tavoitteellisesti treenaten ja omaa joukkuetta luotsaten. Olen myös käynyt kokeilemassa useita muita miekkailulajeja.
Varusteeni ovat boffausjoukkueemme pajan tuotantoa ja pääosin itse tehtyjä. Tuotekehitys jatkuu edelleen ja uskon varusteideni kehittyvän huomattavasti talven aikana.
Lajin aloitin viime keväällä ja osallistuin vuoden 2014 BOTN:issa sekä singleen, että buhurttiin. Pro fightia on tullut vain treenattua, kisoissa en ole käynyt enkä sitä ulkomailla kokeillut. Tällä hetkellä buhurt ja profight kiinnostavat enemmän, mutta mielelläni ainakin sparraan myös singlen säännöillä.

Ivar K

Viestien lukumäärä : 105
Reputation : 28
Join date : 19.08.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Esittelyketju Empty Vs: Esittelyketju

Viesti kirjoittaja Miklas K. Ti Syys 09, 2014 3:50 am

Morjensta vaan, olen 31-vuotias ukonrähjä Vantaalta (ainakin toistaiseksi) ja lajiin tutustuminen tapahtui erään kaverin myötävaikutuksella interwebistä katsotuilla videoilla. Mitään kosketusta meikäläisellä ei ole rottinkiin eikä boffaukseen. Taustalta löytyy kattava kirjo kamppailulajeja; vapaaottelua, nyrkkeilyä, judoa ja aikidoa, mistä nyt saanut pikkasen tuntumaan miekan käsittelyyn. Se tärkein pohja lienee meikäläisellä kuitenkin tuo amerikkalainen jalkapallo jota tuli veivattua hyvinkin kauan.

Kamoja olisi tarkoitus alkaa tilailemaan vuoden loppuun mennessä, varusteet katsottuna jo valmiiksi ja pikkasen teidän fiksumpien vinkkejä kaivataan että ovatko ihan validit. Pääsääntöisesti itseä kiinnostaa eniten buhurtti ja ehkä jonkun verran singlet.

Miklas K.

Viestien lukumäärä : 51
Reputation : 16
Join date : 02.09.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Esittelyketju Empty Vs: Esittelyketju

Viesti kirjoittaja Ansu B Ti Syys 09, 2014 9:45 am

Tällä hetkellä vielä ainut naisharrastaja, mutta saa nähdä tuleeko Jyväskylän leirin jälkeen yksi lisää.
Boffausta tuli suht pitkään harrastettua kunnes hermo katkes kyynerpäästä, sen jälkeen ajattelin ettei miekkailua se kestä, eikä kestäkkään muuta kuin tälläistä "tuettua" liikuntamuotoa Very Happy
Oon aina ollu joukkuepelaja (nuorten sählyn SM-kultaa), eli en saa itseäni liikkeelle ellei ole sovittuja treenejä, eli mie lähden mukaan käytännössä kaikkeen jalkapallosta ja lenkistä, isompiin matseihin ja panssaritreeneihin kunhan vaan joku on kaverina siellä.

Varusteisiin en aio tänä vuonna koskea, vanhat saa kelvata.

Singleissä kävin BotNissa mutta ei kiinnostanut ollenkaan. Buhurttia mielellään tai profightingia. Näytösottelut oli Loviisassa ainakin tosi kivoja, joten suuntaus saattaa olla sekin.
Ansu B
Ansu B

Viestien lukumäärä : 36
Reputation : 6
Join date : 18.08.2014
Paikkakunta : Espoo

Takaisin alkuun Siirry alas

Esittelyketju Empty Vs: Esittelyketju

Viesti kirjoittaja Teppo H Ti Syys 09, 2014 11:45 am

Täältä löytyy keväällä Jyväskylään muuttanut 30-vuotias jantteri. Lajia en ennen ole harrastanut, nuoruudessa taekwondoa ja hieman jujutsua, ja tässä syyskuussa aloitan historiallisen miekkailun, kun täällä sellaiseenkin löytyy harrastajia, mikä on oikein mukava homma.

Nykyisellään kunto on varsin surkea, painoa liikaa ja on terveysongelmat riivanneet. Vasen rintalihas tuossa nelisen vuotta sitten hajosi, mikä ikävästi heikentää sitä jos jotain kovaa vääntöä ajattelee, kuten tuli kesällä BotN-striimiä katsoessa todettua että moista buhurt-puolella aika paljon tapahtuu. Kuitenkin juuri tuo ryhmätaistelu oikeastaan eniten kiinnostaisi. MCSF-leirin ja heti sen jälkeisellä viikolla alkavan miekkailun myötä pääsee nousujohteiseen treeniin taas kiinni, ja sitä myötä paremmin sisälle tähän MCSF-toimintaankin. Ja että saisi itsensä sellaiseen kuosiin taas että mahtuisi johonkin panssareihinkin Laughing Urheilua sinällään on kyllä männä vuosina harrastanut, noiden itsepuolustuslajien ohell olin aikanaan aktiivinen salilla kävijä, ja lisäksi lenkkeilyä harrastanut paljon. Myös futista harrastin muksuna vuosia seurassa, ja kuntouintia. On ikävä erinäisiä joukkulajeja, kun ei niitä ole päässyt pelailemaan aikoihin. Treeni- ja peliseuran puute onkin ehkä vähän motivaatiotakin haitannut.

Anyway, näillä mennään!
Teppo H
Teppo H

Viestien lukumäärä : 96
Reputation : 14
Join date : 02.09.2014
Paikkakunta : Jyväskylä

Takaisin alkuun Siirry alas

Esittelyketju Empty Vs: Esittelyketju

Viesti kirjoittaja Lauri S Ti Syys 09, 2014 1:49 pm

Olen 26v. (kohta valmis) insinööriopiskelija Helsingistä. Kamppailulajitaustaa minulla ei ole. Joskus pienenä on tullut sählyä harrastettua jonkin aikaa ja jousiammuntaa kokeiltua. Nyt on viimevuosina opiskelujen ohessa tullut koulun kuntosalimahdollisuutta hyväksikäytettyä ja olen yrittänyt pysyä edes jonkinlaisessa kunnossa. Tähän asti kuitenkin rakkain harrastus on ollut airsoft aina 15-vuotiaasta asti ja edelleen tulee metsässä juostua erilaisissa airsoftpeleissä.

Keskiajasta ja ylipäätään (sota)historiasta olen aina ollut kiinnostunut ja pienenä onkin tullut kierreltyä kaikki Suomen linnat läpi. Nykyään taas tulee käytyä vähintään kerran vuodessa joillakin keskiaikamarkkinoilla markkinatunnelmaa fiilistelemässä (ja vartaassa paistettua possua syömässä Very Happy). Joskus ajattelin ryhtyä keskiaikaista miekkailua harrastamaan, mutta homma jäi vain ajatuksen asteelle. Kaverin kautta tuli kuitenkin tutustuttua Sotahuuto-tapahtumaan v. 2012 ja siellä sain ensimmäisen kosketuksen edes vähän keskiaikaista taistelua mallintavaan toimintaan, jossa ei tarvitse ensin harjoitella vuosia aseenkäsittelytaitoja. 2013 satuin törmäämään linkkiin Battle of the Nationsin livestreamistä ja tuli sitten istuttua näytön ääressä koko viikonloppu kisoja seuratessa. Ja kun itärajan takaa tultiin lajia promoamaan vuodenvaihteessa, olihan sitä pakko mennä katsastamaan ja touhu näytti sen verran siistiltä, että totesin löytäneeni itselleni uuden harrastuksen. Valitettavasti ajan ja budjetin vähyyden vuoksi oman setin kasaamisessa on kestänyt melko pitkään, kun suurin osa pitää tehdä itse. Tällä hetkellä valmiina on coat of plates ja työnalla gambeson.

Toistaiseksi Buhurttikokemukset voidaan laskea yhden käden sormilla (juuri ja juuri). 4 settiä ottelua (useita otteluita per setti), sekä yhdet panssaritreenit. tavoitteena saada oma setti valmiiksi ensi kesään mennessä ja päästä ottelemaan joukkotaisteluihin (buhurt) BotN 2015 -kisoihin.
Lauri S
Lauri S

Viestien lukumäärä : 67
Reputation : 15
Join date : 18.08.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Esittelyketju Empty Vs: Esittelyketju

Viesti kirjoittaja N.Hirvelä Ke Syys 10, 2014 1:26 am

Moro vaa kaikille!
Meikä on 24-vuotias tamperelainen matsaaja, aktiivisesti treenaan SCA Fightingia (eli rottinkitaistelu) ja on sitä tullut boffattuakin aika paljon. Päätoimisesti opiskelen puusepäksi, mutta samalla pyöritän yritystä nimeltä Lallinpaja Tmi, mistä suosittelen tietenkin kaikille hankkimaan haarniskat, kilvet, miekat, kirveet sun muut. Wink

Keskiaikaa harrastan (taistelujen lisäksi) Suomen keskiaikaseurassa, tosin myös varhaisempi historia, kuten myöhäisroomalaiset on kiinnostuksen kohteena.
Ennyt missää hyvässä matsikunnossa ole, enkä kyl taitojenikaa puolesta parhaimmistoon kuulu.
Yhdellä treenileirillä olen käynyt buhurttia kokeilemassa.

Itse olen ehkä kiinnostunut enemmän käyttämään kirvestä, hilparia taikka 2k miekkaa, mutten ole vielä osannut päättää minkä aseen hankkisin itselleni.
Raha ja aika tekee sen, että ulkomaille buhurttaamaa tuskin olen lähössä ainakaa vuoteen, mieluiten treenailen lähialueilla.

N.Hirvelä

Viestien lukumäärä : 13
Reputation : 10
Join date : 19.08.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Esittelyketju Empty Vs: Esittelyketju

Viesti kirjoittaja Pete M Ti Syys 16, 2014 3:39 am

Pakko se kai itsekin sit... Eli, mä olen 38 vuotias, ja olen hiukan heikoin eväin tällä foorumilla ettei ole kuin mielenkiinto. Turun historiallisen miekkailun seura saa musta yhden lisää alkeiskurssille kylläkin, alkaa tuossa loppukuusta. Tämä mm siksi että tarvitsen terveellisemmän harrastuksen harrastuksen kuin kaljanjuonti, nyt kun tuota jälkikasvua tuli. Ja kun mielenkiintoa oli niin eikun perse edellä puuhun, kyllä siinä oppii ku oksiin osuu.
Turhankin usein mulla on enemmän intoa ku älyä, koittakaa kestää.
Mitä tulee aiheeseen minä ja laji, ni talouskysymys osittain. Varusteet ei ole halpoja, mutta pikku hiljaa sijoitan.
Pakkomielteenomaisena kielipoliisina voisin tarjota oikolukua ns virallisiin julkaisuihin, jos moista kaivataan.

Pete M

Viestien lukumäärä : 26
Reputation : 1
Join date : 07.09.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Esittelyketju Empty Vs: Esittelyketju

Viesti kirjoittaja Lasse L Ma Syys 29, 2014 1:33 am

No niin..
Olen siis 36-vuotias pitkään lyömäaseita heilutellut ja ne niillä kontaktimatsia aina mahdollisuuksien mukaan otellut, nykyään Tampereella asustava mies. Olen siis wanha coira joka oppii ja osaa sekä opettaa. Lajitaustana muuten on aikido, vapaaottelu ja kaikenlainen nujuaminen kenen tahansa kanssa jonka olen haastamaan päässyt. Nyrkkeilijöistä useamman danin miekkamiehiin on skaalana ollut ja jokseenkin olen innoissani kun viimein saapuu suomeen laji jossa pääsen käyttämään laajalla skaalalla muuten melkobhyödyttömiä taitojani.
Lasse L
Lasse L

Viestien lukumäärä : 9
Reputation : 5
Join date : 18.08.2014
Paikkakunta : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

Esittelyketju Empty Vs: Esittelyketju

Viesti kirjoittaja Joni N Ma Syys 29, 2014 6:41 am

Joni North vuosimallia 1982. Helsingistä. Keskiviikkotreenien vetäjä. MCSF Ry:n pj. 2014 botn team 2 ja manageri. 2 lasta jotka aikalailla rajaa tän touhun amatööri tasolle ja pariin ulkomaan reissuun vuodessa.

Montaa kamppailulajia tultu kokeiltua vuosi tai pari ml. SCA ja sword schoolin pitkänmiekan peruskurssi. Vapariin saatu yksityistä teho opetusta 2010. Aktiivista boffausta 10 vuotta josta vikat 3 ajoittain täydellä kontaktilla buhurtin tapaan, johon tää sopikin jatkoksi kuin nenä poskelleen. Boffauksen piirissä myös yhdistystoimintaa ja monen pienen sekä parin suuren (200 ihmistä) tapahtuman järjestäminen sekä oman porukan nokkamies 2007 alkaen. Nyt se jää kuitenkin tämän takia tauolle kun ei ehi molempia. Muutenkin on paljon kokemusta johtamisesta ja kouluttamisesta. Käytänössä lähes koko haarniska itse taottu kylmänä levystä netin oppailla sekä pienellä neuvonnalla. Harmi vaan että boffaukseen ja scahan soveltuvia osia joten vain murto-osa kestää tätä lajia.

Eipä varmaan muuta. Kova vimma kasvattaa lajia, saada sille virallinen status, omat treenitilat, sponsorit, tuet jne. Kaunis ajatus myös Suomessa eri miekkalajien synerkia eduista yms. Lähentymisestä yli laji rajojen yhdistyen ja tukien, ei alistaen tai kaapaten... Oikeesti I love you
Joni N
Joni N

Viestien lukumäärä : 397
Reputation : 39
Join date : 18.08.2014

Takaisin alkuun Siirry alas

Esittelyketju Empty Vs: Esittelyketju

Viesti kirjoittaja Teemu_H Pe Loka 03, 2014 7:39 am

Joo. Olen 32v. tyyppi. Tampereella asustelen tätänykyää. Raumalta alunperin lähtöisin.

Tämän lajin kekkasin täältä: 6 Real Martial Arts Tournaments Crazier Than 'Mortal Kombat'. Sitten vähän selvittelin ja havaitsin että Suomessakin tätä jo puuhaillaan. Miklaksen kanssa päätettiin sitten lähteä leirille katsomaan mikä meininki on... Ja loistavahan se oli Smile

Larppitouhuissa pyörin joskus muinaisina aikoina todella aktiivisesti ja siellä kaikkia enemmän tai vähemmän pehmeitä kepukoita tuli heiluteltua.

Muuten isoin lajitausta taitaa olla tuo aikoinaan reenattu hokutoryu ju-jutsu. Muita aiheeseen liittyviä harrasteita on sitten ollut iaido (muso jikiden eishin ryu -sellainen), jenkkifutis ja judo.
Viimeiset viisi vuotta on kyllä mennyt lähinnä perseellään istuen, joka  näkyy. Mutta leirin jälkeen on kummasti taas alkanut aamulenkki maistumaan. Ehkä joskus olen siinä kunnossa että kehtaa matsiakin ottaa Very Happy

Työkseni puuhailen tietokonehommia. Tällähetkellä lähinnä front end webbijuttuja, hakukoneoptimointia ja verkkokaupan ylläpitoa, mutta historiaa on vähän kaikesta aina käytön tuesta pelisuunnitteluun.

Ja enpä keksi muuta kiinnostavaa kerrottavaa Smile
Toivottavasti saadaan systeemit käyntiin kaikkialla ja paljon aktiiveja mukaan ja mähinät päälle bounce
Teemu_H
Teemu_H

Viestien lukumäärä : 40
Reputation : 4
Join date : 18.09.2014
Ikä : 41
Paikkakunta : Tampere

Takaisin alkuun Siirry alas

Esittelyketju Empty Vs: Esittelyketju

Viesti kirjoittaja Robert N Su Loka 19, 2014 9:33 pm

Morjens, olen 20v jätkä alunperin Tuusulasta, nykyään Helsingissä oleillen.

Lajin löysin boffauksen kautta, jota olen harrastanut suht aktiivisesti 2009 asti. Muuta urheilu/kampailutaustaa lienee ikävuosilla 8-12 harrastettu kreikkalais-roomalainen paini sekä myöhemmin muutama sekalainen aloittelijakurssi (bujinkan, krav maga, Fiorelainen miekkailu).

Ammatiltani olen panostaja eli kiviä räjäyttelen työkseni semmosessa pienessä perhefirmassa. Varmaan vielä jossain vaiheessa vielä jotain opiskelemaan mutta toistaiseksi voi hyvin niin ajallisesti kuin rahallisesti panostaa (heh) tähän harrastukseen.

Oma setti lähti tilaukseen tässä hetki sitten eli tarkotuksena olis ruveta harrastamaan tätä ihan tosissaan. Buhurtti olisi se mihin mieluiten keskittyisin, 1v1 ei niinkään. Tavotteena päästä mukaan IMCFään ja BOTNiin ja pärjätä.

Ööö, muuta... Puhun suomen lisäksi ruotsia ja englantia juoksevasti. Lempivärini on musta, mutta tykkään myös muista. Huumorintaju kuiva. Lempiruoka pasta bolognese.
Robert N
Robert N

Viestien lukumäärä : 52
Reputation : 7
Join date : 15.09.2014
Ikä : 30
Paikkakunta : Helsinki

Takaisin alkuun Siirry alas

Esittelyketju Empty Vs: Esittelyketju

Viesti kirjoittaja Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa